Peter van Leusden

Raadslid

“Ik ga voor groene politiek met een sociaal hart. Het welzijn van mensen, het gevecht tegen klimaatverandering en het vergroten van invloed van inwoners op besluiten over hun eigen omgeving, staan bij mij voorop”

Peter van Leusden | Raadslid | Woont in Ede | Wijk: Rietkampen

Peter is sinds maart 2018 raadslid en was daarvoor al jaren lid van onze steunfractie. Hij heeft gewerkt in het bedrijfsleven, bij de lokale overheid en in het onderwijs en brengt veel kennis en ervaring mee over de lokale politiek. Hij heeft gewoond in Lunteren en in meerdere wijken van Ede en kent de gemeente door en door.

Bestrijding van armoede, de kwaliteit van de zorg, voldoende betaalbare woningen en versterking van culturele voorzieningen in Ede zijn belangrijke doelen voor hem. Maar hij wil ook meer tempo maken met de omslag naar schone energie in huizen, bedrijven en vervoer. Dat is belangrijk voor schone lucht, maar ook als belangrijke stap tegen klimaatverandering. De rekening daarvoor moet eerlijk worden verdeeld en niet vooral bij mensen met een smalle beurs terecht komen (zoals nu vaak het geval is). Meer invloed van bewoners op beslissingen die hen direct aangaan, staat ook hoog op zijn agenda.

"Wij bouwen samen aan een veilige en gezonde toekomst", is zijn uitgangspunt.. Peter gaat voor resultaat en is nooit voor één gat te vangen: “willen is kunnen” is zijn motto.

Peter werkt aan de volgende programma-onderdelen: