Pieter Gerard vd Berg

Raadslid

“Wat mij drijft zijn mijn idealen voor een groenere en sociaal-rechtvaardige samenleving. Met een kritische, open, duidelijke, maar ook constructieve politieke stijl, kun je veel bereiken”

Pieter Gerard van den Berg | Raadslid | Woont in Ede | Wijk: Zuid

Pieter Gerard is sinds 2015 raadslid voor GroenLinks. Hij is agrarisch econoom, heeft gewerkt in de agrarische sector en is een groot natuurliefhebber. Hij houdt van bos, veld en boerenland. Sinds 2006 is hij al actief voor fractie van GroenLinks. Voorafgaand aan zijn raadslidmaatschap was hij lange tijd fractievolger. Hij heeft voor het overgrote deel van zijn leven in Lunteren en later in Ede gewoond, met een korte tussenstap naar Wageningen waar hij studeerde aan de WUR.

Zijn interessegebieden omschrijft hij kort en krachtig als “groen en geld”. Hij houdt zich in de fractie dus vooral bezig met gemeentelijke financiën en de "Groene Onderwerpen": Duurzaamheid, beheer van onze groene omgeving, agrarische sector, dierenwelzijn, economie, milieu en landschap. “Kansen benutten” in de politiek is voor hem een sport.

Pieter Gerard werkt aan de programma-onderdelen: