Ellen Out

Fractievoorzitter

”Ik ga voor een maatschappij waarin iedereen meetelt en naar vermogen aan bijdraagt en waarin zorg voor het milieu en de natuur vanzelfsprekend is”.

Ellen Out | Fractievoorzitter | woont in Ede | Wijk: Oost

Ellen is onze fractievoorzitter. Ze heeft gewerkt in de gezondheidszorg en het onderwijs. Ze is al 10 jaar maatschappelijk en politiek actief in Ede. Ze zit nu sinds 2014 als fractievoorzitter voor GroenLinks in de gemeenteraad. Daar probeert ze met grote passie verbeteringen te realiseren op terrein van onderwijs, zorg, milieu en natuur, cultuur, sociale samenhang en de invloed van burgers op gemeentelijke besluiten.

Als ze zich eenmaal ergens voor inzet laat laat ze niet meer los tot ze resultaat heeft bereikt. Ze zoekt daarbij altijd de verbinding met anderen, is sterk gericht op positieve samenwerking met alle partijen en inwoners. Met die open stijl heeft ze in de afgelopen jaren al veel bereikt voor inwoners van Ede.

Ellen werkt aan de volgende programma-onderdelen:

Armoede in Ede voorkomen  |  Iedereen mee laten doen  |  Van bijstand naar basisinkomen  |  Een leven lang leren  |  Geen laagvliegroutes boven Ede en de Veluwe  |  Inclusie: Iedereen hoort erbij  |  In Ede geen digitale tweedeling  |  Diversiteit in verbondenheid |  Veilig Ede voor iedere inwoner  |  Direct invloed van inwoners  |  Open en deskundige gemeente  |  Overheidsinformatie toegankelijk  |  Koopzondag als vrije keuze  |  Welzijn boven groei